Nacionālais veselības dienests
https://vmnvd.gov.lv
Nacionālais veselības dienests Kas tas ir?

https://vmnvd.gov.lv Nacionālais veselības dienests (NVD) ir valsts institūcija, kas nodrošina un administrē veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību Latvijā, plāno, uzrauga un īsteno veselības politiku, apmaksā pakalpojumus, veido kompensējamo medikamentu sarakstu un vada E-veselības projektus.

Kāds ir juridiskais vai oficiālais pamatojums?

NVD ir Veselības ministrijas padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, izveidota 2011. gadā, darbojas uz veselības aprūpes valsts politikas un nozares likumu pamata.

Kas to var darīt (kam paredzēts pakalpojums)?

Visi Latvijas iedzīvotāji – neatkarīgi no vecuma vai reģiona, kā arī ārstniecības iestādes, farmaceiti, veselības aprūpes speciālisti.

Vai ir ierobežojumi vai nosacījumi (vecuma, reģiona u.c.)?

Valsts apmaksātie pakalpojumi pieejami konkrētām iedzīvotāju grupām (piemēram, bērniem, pensionāriem, grūtniecēm u.c.), var būt reģionāli ierobežojumi pakalpojumu sniedzēju izvēlē.

Ko piedāvā (pakalpojuma/iespējas saturs)?

• Valsts apmaksāta medicīniskā palīdzība un izmeklējumi • Kompensējamo medikamentu saraksts • Pacienta dati, izmeklējumi, diagnozes, rezultāti • Reģistrācija pie ģimenes ārsta • E-veselības projekti, konsultācijas • Veselības aprūpes pakalpojumu tarifi un apmaksas nosacījumi

Kādas alternatīvas (ja pakalpojums nav pieejams, kur meklēt citus risinājumus)?

Ja pakalpojums netiek apmaksāts, var vērsties privātā veselības aprūpē vai izvēlēties apdrošināšanas sabiedrību pakalpojumus. Par dažādām situācijām var vērsties citās valsts institūcijās, pie ģimenes ārsta vai ārstniecības iestādēs.

Kādas ir izmaksas / vai pakalpojums ir bez maksas?

Valsts apmaksāto pakalpojumu saņemšana ir bez maksas noteiktām grupām, citiem jāveic līdzmaksājums, privāto klīniku sniegtie pakalpojumi tiek apmaksāti no saviem līdzekļiem vai ar apdrošināšanas kompāniju starpniecību.

Ko vajag sagatavot (dokumentācija, dati, identifikācija u.c.)?

Nepieciešama identifikācija (personas dokuments, eID), ģimenes ārsta izvēle, nepieciešamības gadījumā nosūtījums uz izmeklējumu vai speciālistu, dati par veselības stāvokli, apdrošināšanas polise, ja ir.

Kā saņemt pakalpojumu?

Vērsties pie ģimenes ārsta, izmantot E-veselības portālu/e-pakalpojumus, sazināties ar NVD/ārstniecības iestādi vai farmaceitu; var pieteikties digitāli vai klātienē atbilstoši situācijai.

Kā to izdarīt (soļi, piemēri, pamācības)?

• Apmeklē https://vmnvd.gov.lv • Izvēlies sadaļu >Iedzīvotājiem • Atrodi informāciju par nepieciešamo pakalpojumu • Piesakies pie ģimenes ārsta vai saņem E-veselības info digitālā veidā • Telefoniskas konsultācijas/izskaidrojumi pieejami zvanot, informatīvais tālrunis 80001234

Kā lietot?

Portālā ir tematiskās sadaļas - Iedzīvotājiem, Valsts apmaksāti veselības aprūpes pakalpojumi, u.c.; informācija skaidri strukturēta un atrodama.

Cik ilgi gaidīt (apstrādes laiks, atgriezeniskā saite)?

Valsts apmaksātām konsultācijām un izmeklējumiem gaidīšanas laiks atkarīgs no pakalpojuma veida (dažiem pakalpojumiem - steidzamība, citiem - rindas), parasti atbildes un konsultācijas sniedz ātri pa informatīvo tālruni.

Lietotājam draudzīgs (pārskatāmība, pieejamība mobilajās ierīcēs, valodu iespējas).

Portāls ir pārskatāms, ar informāciju latviešu valodā, ir pieejama klientu atbalsta sadaļa, kontaktinformācija, mobila pieejamība tiek attīstīta, informācija pielāgota lietotāja vajadzībām.

Kādi ir drošības vai privātuma aspekti?

Datu apstrāde atbilstoši GDPR, personas dati aizsargāti un apstrādāti tikai nepieciešamajos apjomos; informācija netiek izpausta trešajām pusēm bez pamata.

Kur vērsties (kontaktinformācija, saziņas kanāli)?

• Bezmaksas informatīvais tālrunis: 80001234 • Tālrunis no ārzemēm: +371 67045005 • E-pasts: nvd@vmnvd.gov.lv • Adrese: Cēsu iela 31 k-3, 6. ieeja, Rīga, LV-1012 • E-adrese Latvija.gov.lv portālā

Kur saņemt palīdzību, ja kaut kas nestrādā?

Klientu apkalpošanas centrs sniedz atbalstu pa tālruni, e-pastu, klātienē vai ar e-adresi; var vērsties arī pie tematiskās nodaļas darbiniekiem.

Kādi ir biežākie kļūdu gadījumi un kā tos risināt?

Visbiežāk – nepareizi aizpildīti medicīnas dati, jautājumi par pakalpojumu pieejamību, neskaidrības ar kompensējamo zāļu sarakstu; risinājumi: konsultācija ar speciālistu, informācijas izskaidrošana, palīdzība pa tālruni.

Atsauksmes/citu lietotāju pieredze.

Iedzīvotāji arvien pozitīvāk vērtē NVD pakalpojumus, novērtē vieglu piekļuvi informācijai, atbalstu klientu centrā un valsts apmaksāto pakalpojumu pieejamību. Novērtē digitālos risinājumus, E-veselības attīstību un konsultāciju kvalitāti.