Patērētāju aizsardzības centrs
https://ptac.gov.lv
Patērētāju aizsardzības centrs Kas tas ir?

PTAC (Patērētāju tiesību aizsardzības centrs) ir valsts iestāde, kas uzrauga patērētāju tiesību ievērošanu, preču un pakalpojumu drošumu, palīdz risināt strīdus un aizsargā patērētāju intereses Latvijas tirgū.

Kāds ir juridiskais vai oficiālais pamatojums?

PTAC darbojas saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu un Ekonomikas ministrijas pārraudzībā. Iestāde nodrošina valsts politiku patērētāju tiesību aizsardzībā.

Kas to var darīt (kam paredzēts pakalpojums)?

PTAC var palīdzēt visiem Latvijas patērētājiem (fiziskām personām), uzņēmējiem, asociācijām, kas vēlas aizstāvēt vai risināt patērētāju strīdus vai sūdzības.

Vai ir ierobežojumi vai nosacījumi (vecuma, reģiona u.c.)?

PTAC pakalpojumi pieejami Latvijas iedzīvotājiem un uzņēmumiem, kam strīds/neskaidrības radušās Latvijas tirgū. Dažu strīdu veidu gadījumā var tikt prasīta vecuma pārbaude vai papildu dokumenti.

Ko piedāvā (pakalpojuma/iespējas saturs)?

• Strīdu un sūdzību izskatīšana par preču/pakalpojumu kvalitāti • Patērētāju konsultācijas • Licencēšana: parādu atgūšana, kreditēšana, tūrisma, rekreācijas laukumi • Apziņošana par tirgus drošības riskiem un bīstamām precēm • Izglītojoši materiāli, padomi interneta drošībai, ekspertu norādījumi

Kādas alternatīvas (ja pakalpojums nav pieejams, kur meklēt citus risinājumus)?

Strīdu risināšanai papildus var vērsties pie Patērētāju strīdu risināšanas komisijas, tiesās, nozares asociācijās, vai izmantot www.latvija.lv

Kādas ir izmaksas / vai pakalpojums ir bez maksas?

Patērētāju konsultācijas, sūdzību pieņemšana, izglītojoši materiāli ir bez maksas. Dažiem komercpakalpojumiem (licencēm, reģistrācijai) var būt valsts nodeva.

Ko vajag sagatavot (dokumentācija, dati, identifikācija u.c.)?

Izskatot strīdus/sūdzības – jāiesniedz sūdzības apraksts, darījuma kvītis/rēķini, preces/pakalpojuma apraksts, sarakste ar pārdevēju. Licencēm nepieciešami pieteikuma dokumenti, uzņēmuma informācija.

Kā saņemt pakalpojumu?

Aizpildi formu portālā https://ptac.gov.lv sadaļā Sākums>Kontakti>Saziņai ar PTAC, vai raksti uz pasts@ptac.gov.lv. Klātienē iespējams apmeklēt PTAC klientu centru Rīgā.

Kā to izdarīt (soļi, piemēri, pamācības)?

• Apmeklē https://ptac.gov.lv • Izvēlies Iesniegums palīdzības saņemšanai strīdā ar komersantu • Aizpildi iesnieguma formu • Pievieno attiecīgos dokumentus • Sagaidi atbildi e-pastā

Kā lietot?

Portāls pieejams latviešu valodā, ar skaidru navigāciju, Biežāk uzdotajiem jautājumiem, sūdzību un kontaktu formām. Izglītojošās sadaļas - drošība internetā, atsauksmju pārbaude, ekspertu padomi.

Cik ilgi gaidīt (apstrādes laiks, atgriezeniskā saite)?

PTAC parasti izskata sūdzības 30 dienu laikā. Par licencēm un reģistrāciju - atkarībā no pieteikuma pilnīguma, kas var prasīt vairākas darba dienas.

Lietotājam draudzīgs (pārskatāmība, pieejamība mobilajās ierīcēs, valodu iespējas).

Portāls intuitīvs, ar labi strukturētu izvēlni, biežākajiem jautājumiem, pieejams mobilajās ierīcēs. Daļa informācijas pieejama arī angliski.

Kādi ir drošības vai privātuma aspekti?

Iestāde uztur privātuma politiku, personisko datu apstrāde notiek saskaņā ar likumiem, datu apmaiņa - tikai ar lietotāja piekrišanu vai likuma noteiktos gadījumos.

Kur vērsties (kontaktinformācija, saziņas kanāli)?

• pasts@ptac.gov.lv • Brīvības iela 55, Rīga, LV-1010 • E-adrese Latvija.gov.lv portālā • Tālrunis: +371 65452554 • Kontaktforma portālā

Kur saņemt palīdzību, ja kaut kas nestrādā?

Tehnisku problēmu gadījumā - rakstīt uz e-pastu pasts@ptac.gov.lv, izmantot kontaktformu vai zvanīt uz klientu centru.

Kādi ir biežākie kļūdu gadījumi un kā tos risināt?

Visbiežāk: sūdzība bez pierādījumiem, nepareiza informācija, nepietiekami detalizēta situācija. Risinājums - sniegt papildinformāciju, norādīt čeku/rēķinu, detalizētāk rakstīt situācijas aprakstu.

Atsauksmes/citu lietotāju pieredze.

Lietotāji novērtē PTAC kā uzticamu un objektīvu strīdu risināšanas platformu, īpaši interneta iepirkumos. Daži min ilgu gaidīšanas laiku, bet kopumā iestādei ir augsta uzticamība un liels pieprasījums pēc konsultācijām.